Magazinele online si site-urile ce ofera servicii pe internet sunt investitiile cele mai sigure si putini dintre cei cu astfelde afcaeri au avut de suferit in 2020 din cauza virusului. Insa, orice proprietar de magazin online iti va spune ca fara a investi la randul sau in servicii de calitate nu ar fi reusit.

O agentie SEO poate deschide noi orizonturi pentru o firma online mai ales daca este la inceput de drum. Folosind servicii avansate de optimizare SEO, site-ul tau poate ajunge in top 10 in motoarele de cautare.

Unul dintre avantajele principale ale SEO este de a oferi un randament mare al investitiilor, in comparatie cu alte forme de promovare a motoarelor de cautare, cum ar fi Google Ads. Faptul ca site-ul nostru web apare in mod organic in Google nu implica niciun cost, in afara de serviciul SEO profesional si derivatul crearii de continut bun pe care sa il pozitioneze. Una dintre principalele diferente dintre SEO si SEM este ca nu trebuie sa platim Google pentru a aparea in rezultatele cautarii.

Pe de alta parte, costul acestuia este independent de volumul de trafic pe care reusesti sa-l aduci pe site-ul tau. De exemplu, daca derulezi o campanie in Google Ad (Google Adwords vechi) vei plati pentru fiecare clic pe anunt. Prin urmare, fiecare persoana care acceseaza site-ul tau va avea un anumit cost, in timp ce cu pozitionare SEO vei avea intotdeauna costuri stabile, indiferent de numarul de utilizatori care vin pe site-ultau  web.

In plus, cuvintele care genereaza un volum mare de cautari tind sa aiba oferte mari, mai ales daca sunt cuvinte cheie de afaceri, generand astfel costuri de campanie foarte mari, pe care multe companii nu le pot mentine pe termen lung.

Un alt beneficiu al SEO legat de rentabilitatea sa este limitarea traficului sau a timpului, asa cum se intampla in campaniile adwords, intrucat in ​​aceasta din urma, din momentul in care bugetul se termina sau se incheie perioada campaniei, ar trebui sa apara in motoarele de cautare si, prin urmare, web-ul ar trebui sa primeasca trafic.

SEO este o strategie de marketing digital pe termen lung. Daca reusim sa avem o pozitionare SEO buna, incarcam periodic continut optimizat pe web si efectuam o intretinere mica, acestea nu vor elimina cu usurinta pozitiile de top ale motoarelor de cautare.

Asa cum am avansat deja in punctul precedent, acest lucru nu se intampla cu o campanie PPC, unde odata ce campania noastra este terminata, incetam sa mai avem trafic.

Primele 3 pozitii ale motoarelor de cautare ocupa mai mult de 75% din clicuri si mai putin de 10% dintre utilizatori acceseaza a doua pagina a motoarelor de cautare, deoarece utilizatorii prefera sa efectueze o noua cautare. Aceste date vorbesc de la sine despre cat de benefic este sa apara in pozitiile de top ale Google. Pentru a pozitiona corect o pagina web, este necesar sa efectuati o cercetare sau un studiu de cuvinte cheie, pentru a detecta toti termenii pe care clientii tai iicauta. O agentie marketing online poate organiza o campanie SEO pentru cele mai bune rezultate.