Arabesque este o companie cu capital romanesc 100% care si-a inceput activitatea in Galati in anul 1994 si are ca obiect de activitate comercializarea materialelor de constructii si finisaje. Inca de la inceput retailerul a reusit sa se faca remarcat pe piata de profil datorita materialelor de cea mai buna calitate pe care le comercializeaza si a preturilor accesibile pe care le-a practicat. In relativ scurt timp a reusit sa isi extinda afacerea la nivel national si ulterior chiar si in afara granitelor tarii, numarand la ora actuala 34 de centre comerciale si depozite in Romania, Ucraina, Bulgaria si Republica Moldova. 

Arabesque se poate lauda cu o cifra de afaceri de 1,54 miliarde de lei si un profit de 44,8 milioane de lei pentrul anul 2015 si estimeaza ca pana la finele anului 2016 va inregistra o cifra de afaceri de 1,62 miliarde de lei, inregistrand astfel o crestere substantiala de la an la an.

“Exista o cerere in crestere pentru materiale de constructii necesare dezvoltarii de imobile si pentru renovarea si extinderea celor existente, acesta fiind si motivul aparitiei unor investitii majore in acest segment. Perspectivele indica faptul ca asistam la o orientare a capitalului romanesc spre investitii cu efecte predictibile pe termen mediu si lung. Arabesque, un business 100% romanesc, isi propune sa sustina investitiile in domeniu, sa urmeze tendintele internationale in sectorul constructiilor, sa inoveze in relatia cu partenerii si clientii prin dezvoltarea unor servicii adaptate noilor realitati economice”, a declarat Cezar Rapotan, principalul actionar al companiei Arabesque in luna mai a anului 2016.

Se pare ca romanii au inceput sa acorde o mai mare atentie calitatii, produselor pe care le cumpara, si nu numai pretului si au realizat ca materialele mai ieftine duc la investitii ulterioare mai mari si implicit la pierderi. Materialele de calitate, care ofera garantia rezistentei in timp sunt cele cautate acum, iar Arabesque vine in intampinarea dorintelor clientilor sai, oferind produse de exceptie, de la producatori autohtoni sau de la brand-uri recunoscute international, dar la preturi decente. Din acest motiv retailerul roman prefera sa faca investitii anuale pentru: extinderea ofertei de materiale de constructie si finisaje, pentru servicii noi oferite cumparatorilor, pentru cursuri de perfectionare pentru angajati, pentru consiliere tehnica de specialitate, in tehnologii inovative, etc. Pentru anul 2016 Arabesque a anunta o investitie de 8 milioane de lei dedicata acestui scop.

Asadar este posibil ca si in Romania sa gasim companii autohtone care au reusit sa se dezvolte si sa realizeze profit, in ciuda crizei economice care a zguduit intreaga lume.