Salut, multă lume încurcă Pocăința cu Botezul și sunt două lucruri diferite. Pocăința e zilnică și se văd faptele fiecăruia care trăiește Pocăința, Ioan când a observat că oamenii veneau la Botez, dar nu erau cu inima curată, ei credeau că dacă se Botează, sunt mântuiți, (așa au impresia mulți și în zilele noastre, ce bine mai era dacă era așa simplu și ușor) a spus;
7 Dar când a văzut pe mulţi din farisei şi din saduchei că vin să primească botezul lui, le-a zis: „Pui de năpârci, cine v-a învăţat să fugiţi de mânia viitoare?
8 Faceţi dar roade vrednice de pocăinţa voastră. (Matei, 3; 7-8) (Luca, 3; 7-14) (Faptele apostolilor, 2; 38)
Roadele de Pocăință sunt foarte greu de făcut, dar nu imposibile. După ce omul a fost învățat să facă răul, e foarte greu de făcut binele, acolo sunt roadele de pocăință. Căci pomul se cunoaşte după rodul lui, (Matei, 12; 33) astfel veți cunoaște și faptele vrednice de Pocăință a oamenilor, unii se dau mari Pocăiți, dar faptele vorbesc, nu poveștile. Domnul să vă binecuvinteze
P.S. „Pocăiţi-vă, căci Împărăţia cerurilor este aproape.” (Matei, 4; 17) sau (Marcu, 1; 15)
Nogylk
Frumos…… Frumos
zolty
Mă străduiesc. Multă sănătate
Dana
Ioan s-a adresat celor care au fost înainte ca Isus sa moara pe cruce pentru ca toate păcatele celor ce cred in El sa fie iertate , șterse pentru totdeauna dinaintea lui Dumnezeu și ca urmare cei ce cred sa fie declarați neprihăniți . Înainte ca Isus sa moara , ceea ce i- a îndemnat Ioan Botezătorul pe evrei era sa creadă in Mesia pe care ei îl așteptau si nu credeau ca deja a venit in mijlocul lor și astfel le-a adescoperit cine era sa fie-Isus . Și deaceea le- a spus sa se pocăiască pentru a primi iertarea care era pregătită Cind Isus mai intii trebuia sa moara crucificat și apoi sa învie plătind complet pentru iertare . Pocăință înseamnă( in limba greaca in care de fapt Dumnezeu a hotărât sa se scrie noul testament pe care îl avem azi tradus in aproape toate limbile ,) “schimbarea minții , înnoirea gindirii” in ceea ce privește pe Dumnezeu care a hotărât ca pentru a aduce pe om înapoi in poziția de copil al lui și de neprihănit , sa trimită pe Fiul lui sa fie jertfa prin care toate păcatele lumii sa fie șterse odată pentru totdeauna dinaintea lui prin credința in jertfe completa a omului perfect care este înlocuitorul noștru care sa plătească cu moartea pentru păcate le omenirii ) . Înnoirea și schimbarea minții in privința faptului ca Dumnezeu aduce un nou legămint ( care de fapt nu e între noi omul păcătos și Dumnezeu , ci între Isus omul perfect care a fost acceptat sa moara in locul nostru , și Dumnezeu , și noi suntem beneficiarii acestui nou legamint al HARULUI ,și harul înseamnă favorul , darul nemeritat , necâștigat prin faptele noastre cumva destul de bunisoare sau altcumva de la Dumnezeu ; da, Biblia vorbește de fapte de neprihănire dar acelea nu sint fapte care sa le facem ca sa devenim neprihăniți înaintea lui Dumnezeu , ci le vom face pentru ca AM FOST DEJA SOCOTIȚI NEPRIHĂNIȚI CIND AM CREZUT ȘI aceasta ca Dumnezeu nea dat NEPRIHĂNIREA LUI IN DAR – acea haina cu care nea îmbrăcat .)
Totul este așa clar in biblie dar noi încercam sa predicam nu Chiar corect . Și astfel domnul Isus a venit sub legământul legii care a fost înlocuit cu cel al Harului DUPA CE EL A murit si a înviat ca sa aducă mintuire prin harul lui și prin simpla credință in lucrul lui terminat la cruce cind singele lui veșnic a fost adus ca jertfaodata pentru totdeauna pentru iertarea veșnica . Sub legământul vechi al legii , cind ai păcătuit , a fost consecință imediata și condamnare ( ex: David a plătit pentru păcat ) , dar totuși Dumnezeu le-a spus sa aducă jertfa pentru păcate prin marele preot care era și el tot om și de fiecare data jertfele se repetau și păcatele erau le erau aduse aminte și ei se simțeau condamnați și le era frica de pedeapsa lui Dumnezeu care era sub legământul legii . Așa ca ei nu îl vedeau pe Dumnezeu ca un tata ci le era frica și de frica ascultau și cind cădeau in greșeală așteptau pedeapsa . Dar Isus a venit și ca Mare preot și el însuși a fost și jertfa care sa adus ODATĂ PENTRU TOTDEAUNA .
De aceea Cind ioan spune “pocaitiva ” el știa ca ei cunoșteau ca Dumnezeu pedepsește și astfel ioan sa referit la faptul ca Dumnezeu are deja pe fiul sau sa vina la noi și sa moara odată pentru totdeauna pentru păcate și crezind in harul care este modul de iertare dacă credeau in jertfa lui , sa fie mintuiti . Nu sint mintuiti Dacă fac fapte ci prin acceptarea harului și jertfei lui Isus .
Acesta este metoda , și atunci Cind vorbim despre fapte de neprihanire și sa fii sfint acela este de fapt rezultatul or fructul ca am fost socotiți , declarați mintuiti neprihăniți prin har ( fără sa avem NICI UN MERIT ) prin credință in Isus . Nu facem fapte ca sa Fim neprihăniți ci pentru ca am FOST FĂCUȚI or DECLARAȚI NEPRIHANITI PRIN CREDINȚĂ – crezind .
Astfel pocăință este schimbarea minții înspre un Dumnezeu care a ales sa pedepsească păcatele in trupul și jertfa FIULUI lui la cruce pentru iertare , și aceasta schimbare de gindire despre Dumnezeu sa îl facă pe om sa vina și sa creadă aceasta despre Dumnezeu și despre dragostea și harul lui nemeritat , nu sa fuga de Dumnezeu . Dumnezeu a venit la noi și acum nu mai este departe cum era in vechiul legamint ci este cu noi este TATĂL NOSTRU , duhul lui ESTE IN NOI , nu numai cum era in vechiul testament – PESTE David or PESTE PROFET ; nu acum este IN NOI ȘI A PROMIS CA NU NE VA PĂRĂSI .
Așadar botezul pentru noi , sub noul legamint nu este pentru iertare ci ca o declarație ca noi credem in jertfa completa și perfecta a lui Isus Christos pentru iertarea păcatelor noastre și credem ca suntem declarați neprihăniți și o facem ca o mărturie ori declarație ca credem . Este numai un singur mod pentru iertarea păcatelor noastre – credința in jertfa lui Isus Christos . Si crezind așa nu înseamnă ca vom vrea sa păcătuim ca oricum suntem Iertați-l , nu . Ci dragostea noastră pentru un Dumnezeu care ne iubește atit de mult incit a ales pe fiul lui sa moara IN LOCUL NOSTRU CA SA AVEM IERTARE VEȘNICA FĂRĂ SA MERITAM , in DAR , va creste !!! Și TOATE PROMISIUNILE NOULUI LEGAMINT AL HARULUI ACUM SINT PENTRU NOI , EL NU BE VA PĂRĂSI DI AVEM CONTINUA IERTARE ATUNCI CON GREȘIM , și protecție și provizie și vindecare și pe EL CA TATĂL NOSTRU .
De ce de multe ori predicam despre aceste promisiuni ale noului legamint dar întotdeauna se Adaugă”da dar sa nu crezi ca doar așa ușor le Primești , numai dacă ai făcut asta sau aialata destul ca sa MERIȚI “! Isus nu a spus niciunui păcătos or bolnav ” dacă meriți destul te iert sau te vindec !? Noi trebuie sa credem ca nemeritat suntem Iertați și atunci credința noastră ar fi așa mare și totodata L-am iubi pe domnul nostru atit de mult . Nu trebuie sa ni se amintească ce nu suntem sau CIT greșim , asta vedem noi înșine , ci sa ni se aducă aminte CINE ȘI CE SINTEM IN CHRISTOS – identitatea noua ce O AVEM IN EL . Am fost făcuți prinți ; nu facem acele fapte pline de valoare și demnitate DEVENIM PRINȚI – fii de DUMNEZEU , ci pentru ca SINTEM DEJA . Și cunoscând acest lucru extraordinar , atunci nu va fi greu sa slujim celor ce au nevoie , ci dimpotrivă este o ONOARE , Cind un print , un Fiu de Împărat slujește , nu-i așa ?
Și noi SINTEM ACEI FII DE DUMNEZEU . ?
Fiți binecuvintati .
Thobias
Dana, bine ai scris ca suntem iertati doar prin harul lui Dumnezeu da cum Pavel scrie in Fapte 26:20 dupa pocainta si intoarcere la Dumnezeu trebe facute fapte vrednice de pocainta la asta se refera fratele.
In mai multe locuri putem gasi ca trebe facute roade vrednice de pocainta da asta ca sa proslavim pe Tatal si sa aratam ca numai traim noi ci Christos in noi.
Multa har si pace.
mitra samuil
elaborata si periculoasa predicuta! Daca e vorba despre marturia personala a cuiva nu poate fi contrazisa pentru ca starea cugetului fiecaruia este prerogativul subiectivitati si particularitatilor conjuncturale. Dar daca asta ar fi doctrina de predicat tuturor de ce ar fi scris Pavel versetele din Efeseni 4:20 la 5:21?