Ai intrat pe internet pentru a cauta, de exemplu, informatii despre cum iti poti redecora bucataria. Gasesti o pagina pe un site al unei companii locale care se ocupa cu designul interior si vrei sa accesezi sectiunea „Despre noi” pentru a afla mai multe detalii despre respectiva companie, insa constati ca link-ul nu duce nicaieri. In schimb iti este semnalata eroarea „page not found”. Nu iti ramane decat sa revii pe pagina Google si sa cauti in continuare o alta companie care iti poate oferi solutii.

Cu totii am avut parte de asemenea erori, denumite „pagina de eroare 404”,  in timp ce am cautat ceva pe internet. Daca si site-ul dumneavoastra contine astfel de link-uri „defecte”, ar fi cazul sa va ganditi la scenariul prezentat mai sus pentru a intelege ca in felul acesta ai putea pierde un potential client, care, cel mai probabil, va apela la concurenta ta.

Erorile 404
Eroarea 404 apare atunci cand Googlebot (instrumentul Google pentru accesarea cu ajutorul crawler-elor a paginilor de pe web) incearca sa acceseze o pagina de pe un site care nu exista din mai multe motive:

  • A fost stearsa sau redenumita fara o redirectionare corecta de la vechea adresa URL catre o pagina noua
  • Exista o greseala in interiorul link-ului catre acea pagina

Afecteaza pagina de eroare 404 SEO?

Potrivit Google, „in general, erorile 404 nu influenteaza clasarea site-ului dvs. in Google si le puteti ignora in siguranta”. Deci, din punct de vedere tehnic, erorile 404 nu sunt un dezastru.

Dar un site web cu o gramada de erori 404 nu ofera o experienta buna pentru utilizatori, lucru care a devenit, in ultimii ani, pentru SEO o chestiune semnificativa in ceea ce priveste marketingul de continut.

Un site care are o multime de erori 404 va avea in cele din urma de suferit pentru ca Google si alte motoare de cautare vor surclasa paginile care ofera o experienta negativa utilizatorilor. In timp ce practicile SEO se vor schimba de-a lungul timpului, un lucru va ramane intotdeauna acelasi: corectitudinea cu care site-ul tau isi „serveste” clientii.

Cele mai bune solutii pentru erorile 404
Chiar daca aceste erori pot fi ignorate, exista si solutii mai bune:

  • Uneori este mai bine sa te uiti la fiecare eroare in parte si sa vezi ce se intampla. Daca pagina web primeste linkuri importante din surse externe sau daca obtine mult trafic de la vizitatori de calitate, probabil ca doriti sa remediati eroarea.
  • E usor sa remediati erorile de 404 in cazul in care acestea sunt provocate de simple greseli de scriere in interiorul URL-ului. Google explica ca uneori este clar ca cineva a dorit sa construiasca o legatura catre pagina dvs. si a facut o astfel de greseala de scriere. De exemplu, www.example.com/awsome in loc de www.example.com/awesome. Intr-o astfel de situatie puteti redirectiona adresa URL gresita la URL-ul corect si sa capturati traficul dorit de la acel link.
  • Contactarea webmaster-ului unui site cu un link incorect si solicitarea de actualizare sau eliminare a link-ului este intotdeauna o optiune – desi nu este garantat ca veti primi un raspuns.
  • Din punctul de vedere al utilizabilitatii, este mai bine sa utilizati un cod de stare 410 decat sa redirectionati catre o pagina mai generica (cum ar fi pagina de pornire) in unele cazuri.