Service-ul auto, o gaura neagra in viziunea clientului?

interior-serviceauto-1-700x465Studiile efectuate in 2015 de compania “Exact Cercetare si Consultanta” arata ca romanii compara service-ul auto cu o gaura neagra, unde “intri cu un geamantan de bani, nu stii ce se intampla acolo si nici cand sau cum vei iesi”.
Practic, suntem nevoiti sa avem incredere in recomandarile angajatilor de la service, deoarece neavand cunostiinte auto avansate, nu am avea cum sa ii contrazicem. De multe ori, clientii declara ca se simt frustrati de lipsa de transparenta si nesiguranta cu care traiesc experienta service.
Pe baza acestei stigmatizari, multi soferi, atat femei, cat si barbati, evita sa intre in service, cu gandul ca nu primesc explicatiile necesare sau chiar ca factura va depasi cu mult estimarea initiala pe baza careia am ales sa incep interventia. 
Bineinteles, ne putem increde in recomandarile cunoscutilor nostri, atat cat au putut evalua service-ul auto pe care il frecventeaza. De multe ori am auzit insa ca prietenii mei se tem ca platesc piese care nu necesita inlocuire sau chiar ca li se inlocuiesc piesele functionale ale masinii cu altele deteriorate.
Din ceea ce am observat la soferii pe care ii cunosc, atunci cand intri intr-un service de colt de strada te poti astepta la aceste nereguli, in schimb ai pretentia unor costuri mai scazute decat intr-o reprezentanta.
Daca totusi frecventezi un astfel de service, poti relationa altfel cu mecanicul, vei sta langa el in timpul interventiei si chiar vei intelege parcursul lucrarii. Astfel, ai mai multa incredere in recomandarile lui si te bazezi pe faptul ca nu se vor face nereguli tocmai la masina ta, pentru ca te intelegi bine cu mecanicul tau.
Pentru a putea contracara cu succes aceste supozitii, din ce in ce mai multe reprezentante apeleaza la sondaje de tip client misterios, care le arata nivelul exact al angajatilor din punct de vedere profesional, eficienta si competenta lor in relationarea cu clientul.
Astfel, exista in prezent service-uri auto care au reusit sa schimbe perceptia clientilor despre intreg procesul de service si care au tot mai multa incredere in calitatea serviciilor prestate, la pretul corect.
De curand am recomandat unui prieten un service auto din Bucuresti unde poate asista la lucrare chiar de langa mecanic, evitand acel perete de sticla care ne intrerupe orice comunicare cu procesul service. De multe ori am privit prin perete masina la care nu lucra nimeni, si bineinteles, nici nu aveam cum sa am incredere in ceeea ce se intampla.
Acum insa am invatat ca nu este nicio sa intreb ceea ce nu inteleg, si ca am dreptul sa stiu ceea ce ma intereseaza, indiferent de ceea ce va crede despre mine mecanicul sau consilierul. In loc sa cred ca oricum vor exagera cu factura, intreb care sunt costurile pentru fiecare element, pentru ca am posibilitatea sa aleg ceea ce doresc sa efectuez din total.
Asadar, sa conducem prudent si sa avem grija cum alegem service-ul auto care ni se potriveste!

Da-mi un share !!!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Share This:

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *