Când vine vorba despre optimizare SEO, avem o mulțime de parametrii de care trebuie să ținem seama pentru a cuceri pagina de rezultate a motoarelor de căutare. Promovarea site-ului nu se face ca prin minune, de pe-o zi pe alta, ci presupune o serie de audituri și de implementări. Într-un final, toate aceste demersuri îl vor convinge pe Google de relevanța conținutului tău pentru cuvintele cheie pe care le urmărești.

Dar care sunt pașii? Ce trebuie să urmărești? Este imposibil de cuprins întregul proces pe care îl presupune promovarea SEO într-un singur articol. Dar, așa cum SEO se face pas cu pas, și documentarea despre el respectă acest tipar!

În cele ce urmează, vă voi prezenta principalele aspecte pe care trebuie să le urmăriți atunci când construiți URL-uri pentru un site. Fie că vorbim despre un magazin online sau de un blog, ținând cont de aceste direcții veți simți diferența în poziționarea în SERP.

  1. Scurt și la obiect

URL-urile unui website, încă de la prima vedere, trebuie să aibă un aspect simplu și să indice conținutul de pe pagină. După Hypertext Transfer Protocol (http://www.), un URL conține numele domeniului, categoria și numele produsului/articolului/serviciului de pe pagina respectivă. Lungimea adresei, în concordanță cu structura site-ului, ar trebui să fie intuitivă și să fie construită în jurul cuvintelor cheie pe care le urmărești.

De exemplu: numedomeniu.ro/design-interior/amenajare-camera-copii

este o formă mai bună decât

numedomeniu.ro/amenajare-camera-copii

și categoric mai SEO-friendly decât

numedomeniu.ro/3304/24/08/2017/amenajare-camera-copii

  1. Evită URL-urile dinamice

URL-urile dinamice precum www.numedomeniului.com/p?902758 pot să pară absolut rezonabile pentru un web developer, dar pentru un expert SEO ele vor fi neatractive și dăunătoare. URL-urile dinamice conțin id-uri pentru produse, data și alte caractere random în componența lor. Astfel de adrese pot conține caractere adiționale precum semne de întrebare, „&” etc., folosite pentru a monitoriza traficul din site și alți parametrii precum id-ul userului.

Motoarele de căutare apreciază URL-urile consistente, care au un înțeles pentru utilizatori. Aceste adrese au un caracter static și îți vor ajuta site-ul să rankeze bine pe cuvintele cheie targhetate, dar vor și motiva utilizatorii să aleagă  să intre pe site-ul tău în favoarea celorlalte rezultate din SERP.

  1. Creează un Sitemap XML

Sitemapul XML este un ghid rapid pentru motoarele de căutare, ajuntându-le să indexeze diferite pagini din site-ul tău. Este recmomandat să ai un fișier Sitemap dinamic, care se updatează automat, de fiecare dată când creezi un URL nou. Acest lucru va ajuta la o indexare rapidă de către Google a conținutului nou creat.

  1. Folosește tag-ul „canonical”

Conținutul duplicat este o problemă extrem de spionasă în SEO. Foarte multe site-uri pierd din autoritatea paginilor din cauza conținutului duplicat, întrucât nu-și setează tag-ul canonical.

La un nivel rudimentar, www.numedomeniu.ro/url,  www.numedomeniu.ro/url/34/454 și www.numedomeniu.ro/p?546 pot să fie adrese diferite pentru același conținut. Este cu atât mai rău dacă paginile respective sunt paginile de produs ale unui magazin online! În e-commerce, URL-urile tind să devină mult mai complexe și să apară foarte multe versiuni duplicat.

Rezultatul – crawlerii motoarelor de căutare devin „confuzi” iar eventualele backlinkuri pe care le primești pot fi direcționate spre URL-uri diferite, chiar dacă este vorba despre același produs. Ceea ce se va concretiza în dispersarea beneficiilor SEO, pe care ai fi putut-o evita.

Cum? Simplu. Implementând tag-ul „canonical”. Prin intermediul acestui tag, inclus în codul paginii, informăm crawlerii motorului de căutare ce pagină să indexeze în detrimentul celorlalte cu același conținut, dar cu URL diferit. Puteți găsi un ghid detaliat pentru acest demers aici.

 

Întreaga luptă cu Google poate fi un proces obositor. Însă, dacă izbutești, rezultatele vor fi cel puțin mulțumitoare. Poți să te aliezi cu o agenție SEO în războiul cu SERP-ul și cu concurența, pentru a beneficia de experiența și de strategiile lor. Însă nu te oprește nimeni să fii un lup singuratic pe marea indexului Google.

Sper că ghidul meu va ajuta site-ul tău să aibă URL-uri curate și apreciate atât de utilizatori, cât și de Google!

Share This: