Limita de uzura la anvelope este in prezent de 1.6 mm. Dupa acest prag, anvelopa este considerata uzata complet si se recomanda schimbarea ei. Anumite organizatii din industria auto vor sa ridice insa aceasta limita de 1,6 la limita de 3mm. Aceasta schimbare poate avea un efect nefast asupra mediului, fortand soferii sa-si reinoiasca anvelopele mai des si sute de seturi de anvelope functionale sa fie aruncate si reciclate. Cei de la Michelin s-au opus vehement acestei posibile modificari sustinand ca o anvelopa folosita premium este la fel de functionala la limita de 1,6mm precum o anvelope de buget noua. Ca sa-si demonstreze punctul tau de vedere au facut o serie de teste.

Majoritatea testelor in prezent analizeaza doar anvelope noi si performanta acestora in conditii de banda de rulare cu o grosime de 8 mm. Opinia colectiva este ca o anvelopa uzata isi pierde mare parte din proprietati si prin urmare nu merita testata. Anvelopa isi pierde performanta in conditiile in care proprietaile cauciucului folosit in constructie incep sa dispara. Adancimea profilului influenteaza mult mai putin performanta, spre deosebire de compusii din cauciuc care isi pierd elasticitatea in timp. Datorita tehnologiilor noi insa, anvelopele isi pastreaza aceeasi performanta din momentul in care sunt noi, pana la uzura lor completa. Acest aspect este valabil atat pentru anvelope vara cat si pentru anvelope iarna.

Nu exista nicio corelatie dovedita intre numarul de accidente si starea cauciucurilor montate pe masinile implicate in accident. Prin urmare, inlocuirea prematura a anvelopelor inainte ca ele sa aiba un grad de uzura complet, este in detrimentul atat a soferului cat si a mediului. Efortul finanicar devine mai mare iar impactul asupra mediului odata cu el, datorita aruncarii unui set de anvelope in stare de rulare.

In urma testelor realizate de catre cei de la Michelin, s-a demonstrat ca o anvelope uzata cu grosimea benzii de rulare de 1,6 mm, are o distanta de franare mai scazuta in comparatie cu o anvelope noua de acelasi profil. Un efect al uzurii, il reprezinta consumul mai scazut, datorita rezistentei la rulare scazuta odata cu folosirea anvelopei. Un alt efect il reprezinta diminuarea nivelului de zgomot pe care anvelopa il produce.

Surpriza o reprezinta distanta de franare a profilelor premium uzate, care este mult mai scauzata in comparatie cu anvelope de buget noi. Distanta intre anvelope uzata de buget si anvelope uzate premium este si mai flagranta, in timpul franarii pe asfalt ud.

Concluzie test anvelope uzate:
Noile tehnologii folosite in constructia anvelopelor premium, de la diferiti producatori, nu doar Michelin, fac ca anvelopele sa-si pastreze proprietatile pana la gradul de uzura complet. Anvelopele de buget isi pierd o mare parte din proprietati odata ce se uzeaza, avand un timp de franare marit si o stabilitate precara in timpul virajelor. De retinut ca atat cele premium cat si cele de buget pot fi folosite in siguranta pana la limita lor de 1,6mm, insa primele isi mentin performantele in timp ce ultimele le au diminiuate odata cu uzura.

Da-mi un share !!!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •